گروه اجتماعی: بیستمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با هدف تکریم نخبگان و اندیشمندان با حضور 42 کشور، 17 بهمن در سالن اجلاس برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی خوارزمی صبح دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: 106 طرح خارجی، 643 طرح داخلی و 23 طرح توسط ایرانیان خارج از کشور به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است که از این تعداد 31 طرح داخلی، 7 طرح خارجی و 2 طرح ایرانیان مقیم خارج کشور برگزیده شدند.

حسین سالار آملی افزود: در جشنواره امسال، یونسکو جایزه انیشتین را به یکی از برگزیدگان، سازمان جهانی مالکیت فکری مدال طلای نوآوری را به یک برگزیده و مدال طلای نوآوری را به جوان‌ترین نوآور اهدا می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین کمیسیون فناوری سازمان کنفرانس اسلامی به یک دانشمند، سازمان علمی آموزشی کشورهای اسلامی (آیسسکو) به سه نفر از برگزیدگان، آکادمی علوم جهان اسلام به 2 نفر از برگزیدگان و فدراسیون بین‌المللی نوآوری نیز به یک برگزیده جشنواره جوایز خود را اعطا می‌کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی خوارزمی با اشاره به نحوه انتخاب طرح‌های برگزیده گفت: تجزیه و تحلیل علمی پرونده‌های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره به صورت لایه‌ای انجام شده و توسط کمیته‌ها و کارگروه‌ها و در نهایت توسط هیأت داوران مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته سالار آملی در بخش دانشمندان خارجی نیز از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا دانشمندی با گرایش خوردگی با 677 مقاله در ISI به عنوان برگزیده انتخاب شده است.

وی افزود: در بخش داخلی این جشنواره نیز از طرح‌هایی مانند هواپیمای 2 نفره تمام کامپوزیتی که در کشور طراحی ،ساخت و به تولید انبوه رسیده است و خودرو تک سرنشین خورشیدی تقدیر می‌شود.

به گفته سالار آملی به برگزیدگان این دوره، لوح تقدیر ریاست جمهوری، لوح تقدیر جشنواره و جوایز نقدی از 5 تا 7 هزار دلار اعطا می‌شود.

کد خبر 14846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز